Kā sarunāties ar nerunajošo bērnu?
- Solis uz priekšu
- 2024. g. 11. nov.
- Lasīts 2 min
Updated: 2024. g. 12. nov.
Kad vērsties pie bērna, vienmēr izmanto personas vietniekvārdu un runā par sevi: " tu smaidi, es priecājos."
Neizmanto frāzes, piemēram, : " Pēteris apēda zupu, mamma priecīga", it kā runa ir par kādu citu mammu un citu bērnu. Ļoti svarīgi veidot pareizu runu, runas izpratni un sevis apzināšanos: ir "es", ir "viņš ", tāpēc ir svarīgi izmantot personas vietniekvārdus.
Uzdod vienkāršus jautājumus, kur atbilde būtu "jā": bērns sniedzas pēc ābola, rāda uz to ar pirkstu un kaut ko saka savā valodā. Pietupies un rādi ābolu bērnu acu līmenī. Jautā: " Tu gribi ābolu?" Izturi pauzi un palīdzi viņam atbildēt, rādot viņam piemēru un atbildot viņa vietā "jā, gribu." Tikai tad iedod bērnam ābolu.
Dodiet bērnam patstāvību, necenšaties uzminēt viņa vajadzības. Ja bērns samirka, aplējās, nesteidzaties uzreiz viņu pārģērbt, dodiet viņam laiku apzināties sevi, izprast to, ka viņam šādā stāvoklī ir nekomforti, neērti. Nogaidiet, kamēr bērns pienāk un tikai tad uzdodiet jautājumu tā, lai atbilde ir "jā". Tu aplējies, tu gribi, lai es tev uzvelku citu kreklu?" Izturiet pauzi un atbildiet viņa vietā- "jā".
Bieži uzdodiet bērnam šādus jautājumus:" Skaties, kas tur lido?" Nepareizi ir jautāt:" skaties re kur aizlidoja taurenītis." Obligāti pēc tam jāseko atbildei, tikai sākumā jānotur pauzi, liekot bērnam padomāt un atbildi viņa vietā.
Dodiet bērnam iespēju izvēlēties, jautājot, piemēram, " ko tu šodien ģerbsi? - šo? Vai šo?" Pagaidi, lai bērns izvēlas un parāda uz izvēlēto lietu. Tad saki "šo." Atkārto vārdu "šo" vairākkārt.
Biežāk uzdodiet jautājumu "kas?" Bērns atneza pašizveidoto lidmašīnu no plastilīna. jūs uzdodiet jautājumu:" kas izveidoja tik skaistu lidmašīnu? " Atbildēt vajag savā balss tembrā: "tu! " Pēc tam smalkākā tembrā atbildi tik kā par bērnu: "es."
Izveidojiet ģimenes foto albumu. Vērojiet ģimenes locekļus un jautājiet : " kas tas ir? " Tētis!!! Un tas? Pareizi!!! Tas esi tu!
Lasiet bērnam priekšā dzejoli vai tautasdziesmu. Tas jādara vairākkārt dienā un ilgstoši (pēc vajadzības). Pēc tam pāris dienas Izturiet pauzi. Nolasot dzejoli ieturiet pauzi pie pēdējā vārda vai frāzes, dodot bērnam iespēju pabeigt dzejoli. Vienmēr izrādiet prieku par to ka bērns noreaģē. Viņš tādā veidā komunicē ar jums un izrāda savas emocijas. Tas ir lieliski! Vienmēr atbalstiet bērnu - tev izdevās! Kolosāli! Urā!
Bērna klātbūtnē nerunāt ar citiem par viņu it kā viņa nebūtu klāt. Bērns ir jāinformē par sarunu.
Neuzspiediet bērnam savu gribu, ja bērns nevēlas to darīt. Novērsties bērna uzmanību ar kādu citu darbību. Un izmantojot situāciju, kad bērns ir iesaistījies darba procesā piedavājiet atkārtoti nevēlamo nodarbi. Varat iesākt jūs un parādīt cik tas ir jautri, tādā veidā bērns pats izrādīs interesi.